Triathlon - Schwimmen

Das Wort Triathlon stammt aus dem Griechischen und beschreibt einen Ausdauermehrkampf in den nacheinander ausgeübten Disziplinen Schwimmen, Radfahren und Laufen, wobei eine ununterbrochene Zeitnahme stattfindet. Der erst offizielle Triathlon-Wettkampf wurde Mitte 1970 ausgetragen. Diese „3-in-1“-Disziplin biete Sportlern die Möglickeit in sportlicher Hinsicht bis ans Limit zu gehen.

Der Triathlon ist jedoch nicht, wie er landläufig oft bezeichnet wird, nur eine Sportart für Fanatiker. Während des gemeinsamen Trainings können sowohl Anfänger:innen einen Einblick in diese noch recht junge Sportart gewinnen, als auch leistungsorientierte Sportler:innen ihre wettkampfspezifische Leistungsfähigkeit steigern.
Im Bereich Schwimmen wird die Kraultechnik vorausgesetzt.

The word triathlon derives from classical Greek and describes an endurance multi-competition in which the three disciplines swimming, cycling and running are performed successively with continuous time measurement. The first official triathlon competition was held in the mid-1970s. This 3-in-1 discipline was a way for athletes to push themselves to the limit.

Triathlon, however, is not just some sport for fanatics, as it is commonly referred to. While exercising together, beginners can have a close look at this relatively young discipline and learn basic techniques of all its three elements. More advanced athletes will be given the opportunity to bring their competitive performance to perfection.
In swimming, the crawl technique is required.

1435A/FMi20:00-22:00SwH Diesd17.04.-10.07.Nadine Kloss, Michael Kauert