Gerätturnen

Bereits im alten Rom praktizierten Soldaten das Gerätturnen an einem Holzpferd und trainierten somit u. a. ihre Fitness. Der wohl berühmteste Wegbereiter des Gerätturnens in der Neuzeit ist "Turnvater Jahn".
Auch heute ist das Gerätturnen eine attraktive Freizeitaktivität für Jung und Alt. Ziel ist es, auf der Grundlage moderner Trainings- und Bewegungslehre, an und mit Geräten Bewegungs- und Körpererfahrungen zu sammeln. Zentrale Aspekte des Gerätturnens bilden die Elastizierung der Gelenke, Gleichgewicht, Raumorientierung, Koordination sowie Reaktionsfähigkeit.

Interessenten, die aus dem Turnsport kommen, können gern bei mir per Mail nachfragen.

Ausrichter: Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg

As far back as ancient Rome, soldiers practised artistic gymnastics on a wooden horse and thus trained their fitness, among other things. The most famous pioneer of artistic gymnastics in modern times is “Turnvater Jahn” (which roughly translates to Father of Gymnastics Jahn).
Even today, artistic gymnastics is an appealing leisure activity for young and old. The aim is to gain experience of movement and the body on and with apparatus based on modern training and movement theory. Central aspects of artistic gymnastics are the elasticity of the joints, balance, spatial orientation, coordination and responsiveness.

If you are experienced with gymnastics, feel free to contact me by e-mail.

1171F/WMi16:00-18:30SH2/GT17.04.-10.07.Katrin Holz, Sebastian Knust

1172F/WSo18:00-21:00SH2/GT21.04.-14.07.Katrin Holz, Sebastian Knust