Bogensport
verantwortlich: Thomas Kirchner

Bogenschießen ist ein gesunder,  verletzungsarmer Sport, der nicht nur Kraft sondern vielmehr Konzentration in Zusammenhang mit Körperbeherrschung fordert. Neben der körperlichen Belastung bildet die mentale Ausgeglichenheit die Grundlage dieser Sportart.

Achtung: Während des Schießens, vor allem beim Erlernen der Technik, ist ein fühlbarer Kontakt Nasenspitze - Sehne und Zughand - Kieferknochen essentiell.

Archery is a healthy sport with a low risk of injury that does not only require strength but rather concentration combined with body control. In addition to the physical strain, mental balance forms the basis of this sport.

Caution: In training, it makes sense to take off the face mask while shooting, if worn. During shooting, especially when learning the technique, a tactile contact of the tip of the nose - tendon and hand - jaw bone is essential.

Organiser: Magdeburg-Stendal University of Applied Sciences

1076A/FMi18:00-19:30PSV17.07.-09.10.Matthias Mistrik